החוזה שיסגור לכם יותר לקוחות

אהבתם? עזר לכם? נשמח אם תשתפו :)

אחד ה"סודות" שלי הוא כלל לא סוד – וכל מי שאי פעם פנה אליי לגבי שירות כזה או אחר יודע שלאחר שיחת ההכרות – אני שולחת מסמך מאוד מהודק וספציפי בהתאם לשיחה. אז איך יוצרים כזה מסמך? >>

מה הקשר בין הצעות מחיר, חוזים והסכמים? כמעט כל עסק כיום עובד עם חוזה או הסכם מסודר וכתוב בצורה כזו או אחרת, אך מרבית העסקים לא יודעים כמה אפשר להשתמש בשלב הזה, כדי לסגור לעצמינו יותר לקוחות מצד אחד – ולשמור על יציבות בהכנסות העסק שלנו מצד שני. ומה הקשר להצעות מחיר שנהוג לשלוח בישראל ללקוחות בתהליך המכירה? 

 

תפסיקו לשלוח הצעות מחיר!
אם יצא לכם אי פעם להוציא הצעת מחיר ללקוח/ה, בטוח שנתקלתם בתופעת ההיעלמות לאחר מכן, או שיחת ה-"יקר לי" ושאלת ה"מה אפשר לעשות עם המחיר". עצם ההגדרה של המסמך "הצעת מחיר" נותנת פתח למשא ומתן. כשאנחנו מציעים משהו לבן אדם הוא יכול לסרב, או להציע הצעה אחרת מנגד. מהיום הראשון שהקמתי את "קסם של שיווק", למדתי שהצעות מחיר הן לא הדרך הנכונה בעיני להתקדם בה עם לקוח שמעוניין בשירות שלי. אחרי שלקוח התלהב מהשירות, מהפתרונות שהצעתי, אחרי שפירטתי על כל מה שכלול ויקבל אצלי, והכי חשוב – סיפרתי לו על המחיר טלפונית (אף פעם אל תשאירו את המחיר סודי ותחשפו אותו רק בכתב! אתם לא תשמעו אז את התגובה האמיתית למחיר שלכם וזה כל כך חשוב!). השלב הבא הוא פשוט שליחת מסמך שמהווה מן סיכום שיחה + הסכם כתוב. כלומר, אני לא מציעה ללקוח מחיר ואני לא משאירה פתח למשא ומתן. אני שולחת לו מידע שמסכם את השיחה ומציג מידע נוסף (ויזואלי) – ו… בסוף, חוזה. 

חוזה שלא נראה כמו חוזה
השלב הזה הוא קריטי וצריך לשים לב לדקויות. המסמך הזה שאני שולחת, מאוד דומה ומזכיר הצעות מחיר שעסקים רבים מוציאים, מלבד כמה הבדלים קטנים: הוא מעוצב כמו דף נחיתה שיווקי לכל דבר. הוא מכיל מידע נוסף עלי, על העסק, דוגמאות מתוצאות, המלצות, וכמובן – פירוט מחירים. בסוף המסמך (הארוך יש לציין), יש הסכם כתוב עם תנאי תשלום, דרכי עבודה, תאני ביטול וכן הלאה. כל מה שחוזה טוב ומדויק צריך. הלקוח – אחרי שעבר תהליך מכירה טלפוני, עובר שוב את אותו התהליך רק עם הוכחות ויזואליות – במסמך שנשלח אליו. 

האותיות הקטנות – הן חשובות 

אל תתביישו ואל תשכחו להכניס לחוזה – את החוזה עצמו. הסעיפים והאותיות הקטנות קריטיים מאוד ליצירת יציבות בעסק שלנו. כמובן שכל מה שכתוב כאן אינו תחליף לייעוץ עם עו"ד (ממליצה על עו"ד אסף כהן צידון שעזר לי לנסח את החוזה שלי). אך אם לתמצת את העניין – הסעיף הכי חשוב: סעיף הביטולים. מתי אפשר לבטל ומתי כבר לא, כמה החזר מקבלים אם בכלל, וכדומה. למשל אם אתם מייצרים מוצר או שירות אישית לכל לקוח, לאחר שהתחלתם לעבוד על ההזמנה – תציינו שלא ניתן לבטל או לקבל החזר כספי. אם אתם עובדים בריטיינר כאנשי שיווק או בכל תחום אחר, כדאי להכניס סעיף "יציאה מהחוזה" – ועל הלקוח ליידע אתכם X שבועות מראש לפני התשלום הבא שלו שהוא לא מעוניין להמשיך לחודש נוסף. אני בחרתי לציין שבועיים לפני, כי אני יודעת שבשבועיים גג אני יכולה לגייס לקוח חדש במקומו (לרוב יש לי לקוחות ברשימת המתנה לקמפיינים, אבל לא תמיד). אם לוקח לכם חודש לגייס לקוח חדש? אז תכתבו חודש. בלי להתבייש, זה העסק שלכם! זאת הפרנסה שלכם. 

בסופו של דבר החוזה שלי נראה פשוט כמו מסמך צבעוני, שמח ויפה: הוא צבעוני, עם כותרות גדולות וקטנות, צבעי המותג בולטים וחזקים, לוגו שמקשט כל דף, תמונות, ועוד. לעומת חוזה אפור ומשעמם שכתוב בכתב מיושן עם אותיות קטנות, המסמך הזה נראה אחרת לגמרי, ועובר באווירה והרגשה אחרת לגמרי. אין יותר מבאס מלקרוא חוזה אפור, משעמם, עם המון המון אותיות קטנות וסעיפים ותתי סעיפים. המסמך הזה משפיע אחרת לחלוטין על מי שקורא אותו. לעומת חתימה על חוזה שיכולה להיות מפחידה, מלחיצה, מעלה חששות – חתימה על מסמך צבעוני, מזמין ונעים לעין – לרוב תלווה לקוחות בציפיה, בחיוך, ובחוסר יכולת לחכות כבר "לצאת לדרך". שזה אגב, גם המשפט שאיתו אני מתחילה ומסיימת את המסמך של החוזה שלי. 

אם הכתבה הזאת עזרה לכם, אני ממש אשמח לשמוע! לאינסטגרם החדש שלנו לחצו כאן, לעמוד הפייסבוק לחצו כאן. רוצים גם ללמוד לשווק את העסק שלכם? רוצים שאנחנו נתפעל לכם קמפיין ושיווק ברשתות החברתיות? לחצו כאן לכל הפרטים.

רוצים לקבל דוגמאות, טיפים, ידע, ועדכונים על הכתבות החדשות שלנו ראשונים?

מבטיחים לשלוח לכם רק את התוכן המעניין, הרלוונטי והחשוב ביותר! :)

עוד כתבות שיכולות לעזור לכן/ם בשיווק העסק >>

בואו לקורס השיווק הדיגיטלי היחיד שמתחייב ללוות אתכם עד גיוס הלקוחות!

וגם אחרי הגיוס, נעזור לכם לוודא הצלחה ותוצאות בקמפיינים והשיווק שתעשו להם :) כל הידע, כל הכלים שתצטרכו כדי לשווק ברמת המקצועית ביותר.

אחראי על חלק הקמפיינים השיווקיים הכי ויראליים ומדוברים בתולדות הפרסום בישראל.
בשנים האחרונות הקים סטארטאפ לייצור משאבת חלב חדשנית בשם "
אנבלה-טק", שזכתה להצלחה מרשימה ואף הופיעה בתוכנית "הכרישים", שם הם קיבלו השקעה – ולאחר תקופה קיבלו הצעה למכור את הסטארטאפ – ב־ 20 מיליון דולר… וסירבו.

כיום, אגב, הסטארטאפ מוערך בשווי של כ־30 מיליון דולר. בשנים האחרונות סניה הרצה גם במוסדות אקדמיים מובילים על שיווק ויזמות. הוא מאמין בחשיבות של חינוך ליזמות עסקית, וחברתית וכמובן ידע רחב בשיווק.

הקימה עמודים עם קהלים של מאות אלפי עוקבים, ניהלה קבוצות ענקיות ועבדה עם מיטב הקמפיינרים בארץ.
מישל בעלת מוניטין בשדרת הפרסום בישראל –בקופירייטינג מוכוון מכירות (בשיטת R.O.M) שיווק דיירקט רספונס, סטוריטלינג, חשיפה אורגנית, ניהול קמפיינים ממומנים ששוברים מחירי לידים, עיצוב גרפי ועוד.
בשנים האחרונות פיתחה מישל שיטת למידה וליווי ייחודית
בהתאם למטודולוגיית השיווק R.OM אשר סייעה לרבים ללמוד וליישם את שיטות השיווק המוצלחות שלה
ולהתחיל להתפרנס באופן יציב ורווחי משיווק דיגיטלי.