3 דרכים אורגניות לייצר לידים לעסק ללא עלות

אהבתם? עזר לכם? נשמח אם תשתפו :)

למי שכבר עוקב אחרי העיסוק שלי, ב"קסם של שיווק" בראש ובראשונה אני תמיד מכוונת לעבוד עם קידום ממומן, עם שיווק יעיל שהמשוואה שלו פשוטה – תוציא שקל, תכניס 2,3,4 וכן הלאה. אבל לפעמים, במיוחד בעסקים מתחילים – לא נכון לקפוץ ישר לג'ונגל הקידום הממומן. אפשר להתחיל בצעדים פשוטים וקטנים לייצר לקוחות מבלי להוציא שקל מהכיס. אחד הדברים שאנחנו מלמדים בקורסים שלנו – שדווקא מלמדים שיווק ממומן, זה איך לייצר לקוחות גם בצורה אורגנית, יעילה ומדויקת. יעילות היא מפתח כאן – לעשות מינימום נחוץ למקסימום תוצאות.

אז מעבר לנוסחים המדויקים שאני מעניקה לתלמידים שלי לפוסטים שתמיד – אבל תמיד מביאים להם לקוחות, הינה כמה דרכים שבהן אפשר לייצר לידים בעזרת צעדים פשוטים שכל אחד ואחת יכולים לעשות, ולהביא תוצאות כבר מהפוסט הראשון.

הפעולות הכי בסיסיות
דרך #1

הדרך הראשונה והכי נפוצה היא בעזרת העלאת פוסטים בפרופיל האישי. הרבה אנשים מתביישים להעלות פוסט שיווקי בפרופיל הפרטי שלהם, למרות ששם – יש להם הכי הרבה חשיפה, יש להם אנשים שמכירים אותם, סומכים עליהם ורוצים בטובתם. אבל שימו לב שצריך לעשות את זה נכון! אם תעלו פוסט "הינה המוצר שלי, בצבע כזה, בגודל כזה, עולה XXX ש"ח." לא משנה כמה המוצר מדהים, והתמונה שלו שהעלתם או השירות שהצגתם נפלא ונחוץ – פרסומת לשם הפרסומת לא תעבוד לרוב. 

אז מה כן? זאת ההזדמנות להכיר את כלי הסטוריטלינג (מוזמנים לסדנת סטוריסטלינג בזום). איך כותבים פוסט עם סיפור, רגש, עלילה. זה יכול להיות פוסט עם מסר מעצים, שיתוף של מחשבות אישיות, או חוויות פרטיות. אפשר לשתף בתהליך הכנת המוצר/פיתוח ובניית השירות, או לשתף בחששות ותהיות שעלו. ספרו על הויז'ן המרגש שיש לכם בראש לעסק, על המטרה שראיתם לנגד עיניכם כשחלמתם או תכננתם אותו. תבנו סיפור מסקרן, ותתחילו את הפוסט במשפט "דרמתי" או מושך, כזה שיגרום למי שיתקל בו לרצות לקרוא עוד.

אם אתם חושבים שאין שם קהל רלוונטי? יכול להיות, ויכול להיות שתופתעו לגלות שיש. בכל מקרה, תבקשו מהחברים והחברות בסוף הפוסט – אם זה לא רלוונטי עבורם, שיתייגו ויפנו אליכם את מי שזה רלוונטי לו. תציינו בלי בושה שאתם צריכים את עזרתם. לעסק קטן וחדש, כדאי ומומלץ להיעזר בכל מי שסביבו – להגיע ללקוחות הראשונים. אל תתביישו לשווק! תזכרו שאתם לא דוחפים סתם פרסומת למוצר או שירות, אלא מציעים את הערך שלכם, את מה שאתם טובים בו ואוהבים לעשות. תזכרו שמי שיזכה בשירות או המוצר שלכם, ירוויח ויהנה ממנו.

קהילות או לא להיות
דרך #2

הדרך השנייה לקידום אורגני יעיל ללא עלות, זו פעילות בקהילות עם קהל היעד הרלוונטי. למשל אם העסק הוא סביב אומנות, אז כדאי להתערבב בקהילות אומנים ויוצרים. אם העסק הוא סביב שירות שמתאים לאירועים בחברות גדולות, כדאי להיות פעילים בקהילות של משאבי אנוש ומשרדים למיניהם. אם המוצר מתאים להורים, חפשו קבוצות הורים/אימהות/אבות וכן הלאה. בקיצור, פשוט: מוצאים קהילות מתאימות, וחושבים מחוץ לקופסה – אולי יש קהילות שקשורות אל העסק בעקיפין ויתאימו, לא לפספס אותן. ברגע שתהיו פעילים בקהילות אנשים שם יכירו אתכם, יתחברו אליכם, וכן – גם יהפכו ללקוחות משלמים (להיות חברתי, ברשת חברתית – זה חלק מהסוד!).

עוד דבר חשוב על הפעילות בקהילות: תהיו אותנטיים, אמיתיים וכנים. אל תבואו לקהילות בגישה של "באתי למכור", אלא בגישה של "באתי להכיר את הקהל שלי מקרוב". תגיבו מהלב, תכתבו ותשתפו בכנות, ואתם תראו איך אנשים יסתקרנו, ישאלו, ויציצו לכם בפרופיל הפרטי – ושם, אגב, הם יחשפו לפוסטים השיווקיים שלכם (נו, מהסעיף הקודם, כאן למעלה! 🙂 ).

 אגב – אם יש לכם יכולת, תציעו ערך "חינם" ובאהבה לקהילה. פשוט תתנו מהלב משהו: ידע, מוצר עם עלות אפסית כלשהי (כמו מוצר דיגיטלי), כלי כלשהו שעוזר לכם, טיפים מועילים וכן הלאה. ככל שתחלקו יותר ותתנו יותר – ככה יחזור אליכם חזרה מהקהילה שתפעלו בה. מנסיון, זה פשוט עובד כמו מגנט. אם לפוסטים שלכם יהיה ערך, אנשים יזהו כבר את השם שלכם מיידית כתוכן ששווה להתייחס אליו – ואז גם החשיפה שלכם בקהילה תעלה.

תגובות תגובות
דרך #3

הדרך השלישית והאחרונה היא דרך תגובות בפוסטים הרלוונטיים. בכל פוסט שמחפשים נותן שירות/מוצר או מתלבטים לגבי משהו דומה, תראו המוני מגיבים – בעלי עסקים, שעושים טעות מאוד נפוצה. הם פשוט מגיבים בצ'יק צ'ק בלי לחשוב יותר מידי, את התגובה הכי בסיסית שאפשר. אז להבא, לא – אל תגיבו בהצעות יבשות כמו "היי, הינה המוצר שלי/השירות שלי, לינק, מוזמן ליצור איתי קשר." – הנוסחים היבשים והבנאליים האלו פשוט זוכים להתעלמות ונבלעים בהררי התגובות. 

אז מה כן? אולי תזהו כאן חזרתיות – פשוט רגש, לב, יחס, נתינה וערך – כמו בסעיף הקודם, אם תגיבו משהו מכם, מהלב, אם תתנו למחפשת השירות/מוצר ערך, עזרה, הכוונה, ותציגו את עצמכם בנימה חיובית, מעניינת, יצירתית? בום. אין מצב שהתגובה תזכה להתעלמות. יצא לי להגיב בפוסטים כאלו ולקבל יותר מפנייה אחת אגב – גם מכותבת הפוסט המקורי, וגם ממגיבות נוספות שהצטרפו לחיפושים שלה! בדרך כלל התגובה שלי מתחילה בפנייה ונימה אישית לכותבת הפוסט (עם שם פרטי, שלא ישמע כמו העתק הדבק), לאחר מכן אספר על עצמי במשפט אחד, ואז תגיע רק התייחסות לדבר שהכותב/ת חיפשו. תמיד אשתדל להציע משהו ממני באהבה – וגם לציין בידול חזק שלי מהמתחרים.

למשל, בפוסט שמחפש אנשי שיווק דיגיטלי, אכתוב כך:

"היי נטלי, אני מישל, עם נסיון בשיווק דיגיטלי של כמעט עשור. רואה שאת מחפשת אשת שיווק לקידום העסק שלך, שהוא בתחום המומחיות שלי. אשמח לתת לך שיחת ייעוץ בשמחה ממני, לבדוק התאמה לעבודה על קמפיין ביחד." הנוסח אגב תמיד ישתנה ויכתב בהתאם לפוסט הספציפי, ללכת עם תחושת בטן, וכמובן – להציע משהו קונרקטי (כמו שיחת ייעוץ, פגישה, טעימה, נסיון ממי ומה שאנחנו).

ומה אם כל זה לא מספיק?

אם עשיתם את כל הצעדים וכל הפעולות, דייקתם, כתבתם, כנראה הבאתם כמה לקוחות ללא עלות – אבל אין ספק שכדי להגיע לכמויות גדולות של לקוחות, צריך שיווק מסוג שונה. כאן נכנס לתמונה השיווק הממומן – שבשונה מאורגני, הוא יכול להביא את המספרים הגדולים יותר לעסק שלנו. במילים אחרות, אם העסק שלכם זקוק לעשרות או מאות לקוחות, שיווק אורגני בלבד בטוח לא יספיק. יש לשלב שיווק ממומן (למשל, בפייסבוק או באינסטגרם), במטרה להביא יותר מכירות/פניות מלידים וכן הלאה. בקמפיין ממומן, לעומת אורגני, אפשר לראות תוצאות מיידיות בפועל – תוך ימים ספורים. לעומת זאת שיווק אורגני דורש יותר זמן, סבלנות והשקעה לטווח הרחוק. אם עדיין לא יצא לכם לצלול לעולם השיווק הממומן – אני ממליצה להתחיל כאן.

דוגמה לקמפיין שרץ שבוע וחצי בלבד:

רוצים לקבל דוגמאות, טיפים, ידע, ועדכונים על הכתבות החדשות שלנו ראשונים?

מבטיחים לשלוח לכם רק את התוכן המעניין, הרלוונטי והחשוב ביותר! :)

עוד כתבות שיכולות לעזור לכן/ם בשיווק העסק >>

בואו לקורס השיווק הדיגיטלי היחיד שמתחייב ללוות אתכם עד גיוס הלקוחות!

וגם אחרי הגיוס, נעזור לכם לוודא הצלחה ותוצאות בקמפיינים והשיווק שתעשו להם :) כל הידע, כל הכלים שתצטרכו כדי לשווק ברמת המקצועית ביותר.

אחראי על חלק הקמפיינים השיווקיים הכי ויראליים ומדוברים בתולדות הפרסום בישראל.
בשנים האחרונות הקים סטארטאפ לייצור משאבת חלב חדשנית בשם "
אנבלה-טק", שזכתה להצלחה מרשימה ואף הופיעה בתוכנית "הכרישים", שם הם קיבלו השקעה – ולאחר תקופה קיבלו הצעה למכור את הסטארטאפ – ב־ 20 מיליון דולר… וסירבו.

כיום, אגב, הסטארטאפ מוערך בשווי של כ־30 מיליון דולר. בשנים האחרונות סניה הרצה גם במוסדות אקדמיים מובילים על שיווק ויזמות. הוא מאמין בחשיבות של חינוך ליזמות עסקית, וחברתית וכמובן ידע רחב בשיווק.

הקימה עמודים עם קהלים של מאות אלפי עוקבים, ניהלה קבוצות ענקיות ועבדה עם מיטב הקמפיינרים בארץ.
מישל בעלת מוניטין בשדרת הפרסום בישראל –בקופירייטינג מוכוון מכירות (בשיטת R.O.M) שיווק דיירקט רספונס, סטוריטלינג, חשיפה אורגנית, ניהול קמפיינים ממומנים ששוברים מחירי לידים, עיצוב גרפי ועוד.
בשנים האחרונות פיתחה מישל שיטת למידה וליווי ייחודית
בהתאם למטודולוגיית השיווק R.OM אשר סייעה לרבים ללמוד וליישם את שיטות השיווק המוצלחות שלה
ולהתחיל להתפרנס באופן יציב ורווחי משיווק דיגיטלי.