6 שאלות שחובה לבדוק לפני שעושים קידום ממומן

אהבתם? עזר לכם? נשמח אם תשתפו :)

סטופ, כיבוי, אישור! לפני שמשקיעים כסף על קמפיין בפייסבוק/אינסטגרם – האם בדקת שהעסק שלך בכלל מתאים לקמפיין כזה? האם וידאת שזה באמת ישתלם כלכלית? האם חקרת את השוק בתחום, את המוצר או השירות שלך?
הינה 5 שאלות קריטיות שאחרי שתשאלו אותן – תדעו בצורה חד משמעית: האם ישתלם לעסק שלי לעשות קידום ממומן? 

לפני שכל בעלת עסק ניגשת לעשות קידום ממומן, בין אם היא מתכוונת ללמוד בעצמה ולקפוץ לים הסוער לבד, או בין אם היא רוצה להיעזר באשת מקצוע או שירות של סוכנות דיגיטלית, יש 6 שאלות חשובות שחובה לשאול לפני כן, כדי לדעת אם זה בכלל מתאים לעסק, ויהיה משתלם. 

1. האם המוצר/שירות שלי עולה מספיק, או שהוא זול מידי? 
קידום ממומן הוא הוצאה לא זולה, אך החדשות הטובות הן שמדובר בהשקעה, שאמורה (בתכנון) לחזור לעסק שלנו פי כמה וכמה ממה שנוציא. המטרה תמיד היא להחזיר לפחות 2 שקלים על כל שקל שיוצא (בפועל אגב, אני תמיד אומרת שכדאי לתכנן ולשאוף להרבה יותר). לכן בדרך כלל אם עסק רוצה לעשות קידום ממומן, הדבר הראשון שאני שואלת זה האם המוצר עולה מאות שקלים – לפחות. נניח, 300 (עדיף אגב 400, 500 ויותר). למה? כי העלויות בקמפיין לא משתנות בהרבה בין אם המוצר זול או יקר – להביא ליד עולה ברוב הקמפיינים בין 70 ש"ח במקסימום ל-30 ש"ח במינימום. אם המוצר עולה למשל פחות מ-100 ש"ח, יהיה קשה מאוד לצאת ברווח בקמפיין. ככל שהמוצר רווחי יותר – כלומר, מכירה אחת מכניסה יותר כסף – ככה משתלם יותר לפנות לקידום ממומן. 

 

2. מי קהל היעד שלי, ויותר חשוב מכך: מה הגודל שלו?

אצל רוב בעלי העסקים המתחילים, נדמה שקהל היעד הוא "כולם". אך הכלל הוא פשוט: אם קהל היעד שלך הוא כולם – הוא אף אחד. אני לא זוכרת איפה שמעתי את המשפט הזה לראשונה, אבל לקח לי זמן כעצמאית צעירה (שפתחה עסק ראשון בגיל 18) – כמה שהמשפט הזה מדויק. בקמפיין ממומן אי אפשר לפנות לכולם. חייבים לטרגט ולדעת בדיוק מי הקהל שלנו: מה הגיל שלו, איפה הוא גר, על מה הוא חושב, מה הוא אוהב, מה הוא לא אוהב, באיזה שפה הוא מדבר (לא רק שפה כמו עברית/אנגלית/רוסית, אלא גם שפה כמו משלב לשוני – סלנג? שפה גבוהה? צעירה? מקצועית או יומיומית?). 

 

מצד שני, אם הקהל שלך מצומצם מידי וקטן מידי – זה גם לא מתאים לקידום ממומן. פשוט כי לא ניתן יהיה להגיע אליו. למשל לא מזמן נתקלתי בפוסט של חברה שעובדת בתרגום ספרים מעברית לאנגלית, והיא רצתה להגיע לקהל יעד מאוד מאוד ספציפי: סופרות/ים שכתבו ספר פנטזיה בעברית ורוצים לתרגם אותו לאנגלית. אני מאמינה שאפשר אולי לספור על כמה כפות ידיים כמה א/נשים עונים להגדרה הזאת שהחברה חיפשה, ולכן – כמובן, זה לא מתאים לקידום ממומן. 

 

3. האם העסק שלי יכול לקלוט כמות גדולה מאוד של לקוחות או מכירות?

מאחר וקידום ממומן בנוי ככלי להביא כמויות גדולות של תנועה – אם העסק שלכם יגיע ל"סולד אאוט" תוך כמה עשרות מכירות (למשל, 10-20 מכירות, או 30 הרשמות לשירות שלכם) – יכול להיות שלא ישתלם לו לעשות קידום ממומן. במילים אחרות: ההשקעה הכספית שלכם תהיה זהה, ופשוט תרגישו שאתם "מאבדים" לקוחות לחינם, כי אין לכם יכולת לקלוט אותם. נניח שתקבלו 100 לידים כאשר העסק שלכם יכול לקלוט מקסימום 15. זה אומר ששילמתם על 85 לידים שאין לכם שימוש בהם – פשוט "כסף שנשאר זרוק על הרצפה". חבל. ה הקשר בין הצעות מחיר, חוזים והסכמים? כמעט כל עסק כיום עובד עם חוזה או הסכם מסודר וכתוב בצורה כזו או אחרת, אך מרבית העסקים לא יודעים כמה אפשר להשתמש בשלב הזה, כדי לסגור לעצמינו יותר לקוחות מצד אחד – ולשמור על יציבות בהכנסות העסק שלנו מצד שני. ומה הקשר להצעות מחיר שנהוג לשלוח בישראל ללקוחות בתהליך המכירה? 

אז מה עושים עם עסק שלא יכול להכיל גדילה כזאת מאסיבית? קודם כל, בודקים אם יש אופציה לגייס עוד עובדים במידת הצורך ולהגדיל את כוח העבודה = את היכולת לקבל יותר עבודה. בינתיים, עובדים עם שיווק אורגני. לחלופין, אפשר גם לעשות קמפיין ממומן קטן עצמאית, ואז להגיע לתוצאות מעולות אך בלי כל ההשקעה והמאמץ לקמפיין גדול. כמובן חשוב להיעזר בלמידה וליווי מקצועי במצב כזה כדי לא לשרוף כסף סתם. 

4. האם יש לי המלצות/הוכחות בשטח? "קייסטאדיז"? 

כשבונים קמפיין ממומן, אנחנו בעצם פונים לקהל "זר" – כלומר קהל קר, שלא מכיר אתכם, לא נחשף (כנראה, בדרך כלל) לתכנים שלכם עדיין. קהל קר הוא קהל שצריך לעבוד קשה יותר לשכנע אותו. אבל למה לעבוד קשה אם אפשר לעבוד יעיל? אין דבר יותר אותנטי, משכנע ו"מוכר" – מהמלצה אמיתית, איכותית וכנה. יש לכם 3 המלצות טובות? נפלא. 5 המלצות? דינג דינג דינג. זאת זכייה בלוטו בגלגל הקמפיינים. ניצחון מוחץ. 

מה זו המלצה טובה? המלצה אמינה, מבוססת ומשכנעת. הינה כמה דברים קריטיים להמלצה שעובדת: שם מלא של הממליץ/ה, רצוי עם תמונה שלו/ה או סרטון (הכי טוב!). כמובן טקסט ארוך ומפורט שמתוכו מדגישים את המשפטים הכי חשובים. אם הממליצה בעלת עסק למשל, אז כדאי לצרף את שם העסק, או למשל טייטל אם רוצים להרשים (לדוגמה, המלצה ממנכ"לית של חברה גדולה, מייצר יותר אמינות, ואם המוצר שלכם נניח הוא קוסמטי ויש המלצה מרופאה בכירה, זה מדהים! זה יקדם לכם מכירות מאוד, יעלה אמינות ואת המותג בכלל).

5. האם יש כבר נוכחות ברשתות החברתיות/דף נחיתה? 

אם איכשהו במקרה, עדיין לא פתחתם עמוד עסקי בפייסבוק/באינסטגרם, אין לכם סיבה לחשוב אפילו על קמפיין ממומן. כדאי קודם להתחיל מקידום אורגני של העמוד, להביא אליו תנועה ראשונית. בדף ריק שאין בו עדיין תכנים או תנועה של אנשים, גם לא יהיו עדיין שום נתונים שאפשר להיעזר בהם לקמפיין – אך חמור מזה, הוא יראה "מחשיד", כאילו זה עסק שנפתח לפני יומיים. זה פוגע באמינות ויפגע גם בתוצאות הקמפיין ברוב המקרים (יש מקרים יוצאי דופן, כמובן). אז השלב הראשון לפני שחושבים בכלל על קידום ממומן – זה הקמה ותפעול של דף עסקי בפייסבוק, ואם העסק שלכם מתאים – אז גם באינסטגרם (אם כי זה ממש לא חובה, תלוי מאוד בתחום). 

6. האם יש כבר חומרי שיווק טובים, שהביאו מכירות לעסק?

הכוונה שלי היא שמעבר לזה שחייבים "הוכחות בשטח" לזה שהמוצר או השירות שלכם ניתן למכירה (במחיר הנוכחי, בשפת השיווק הנוכחית, וכן הלאה) – חייבים גם שיהיו לנו חומרים ויזואליים שיכולים לעזור להביא מכירות/לידים.
אם יש לכם תמונות, סרטונים, מודעות מעוצבות, וגם כמובן חומרים ממותגים – לוגו, צבעי מותג, שפה עיצובית. תמונות מקצועיות יהיו מה שיבדיל בין קמפיין שיעוף לשמיים לקמפיין לקמפיין שידשדש ויקרטע במילים עדינות 🙂 – כנ"ל לגבי מודעות מעוצבות, גם אם אפשר להכין לפעמים "מודעה לבד בקאנבה" – לרוב מודעות מעוצבות בצורה מקצועית יביאו תוצאות טובות יותר, שיובילו לעלויות נמוכות יותר (למשל לידים איכותיים ב-10 שקלים לעומת לידים קרים ב-70 שקלים, דוגמה מתוך קמפיין אמיתי של לקוח שלנו 🙂 ).
אגב, אם בא לכם/ן לעצב מודעות לבד בצורה מקצועית שגם תביא תוצאות – יש לנו סדנה מוקלטת במחיר סופר שווה – שבה מקבלים גם הדרכה מפורטת וגם 34 תבניות לעיצוב מודעות שעובדות לקידום ממומן בקנאבה (לפייסבוק ולאינסטגרם, מתאים גם לשימוש באורגני 🙂 ). + כבונוס מקבלים גם עוד הדרכה ו-9 תבניות של עיצוב קאבר לעמוד פייסבוק.

אם הכתבה הזאת עזרה לכם, אני ממש אשמח לשמוע! אפשר לספר לי באינסטגרם החדש שלנו – לחצו כאן, או בעמוד הפייסבוק- לחצו כאן. רוצים גם ללמוד לשווק את העסק שלכם? רוצים שאנחנו נתפעל לכם קמפיין ושיווק ברשתות החברתיות? לחצו כאן לכל הפרטים.

רוצים לקבל דוגמאות, טיפים, ידע, ועדכונים על הכתבות החדשות שלנו ראשונים?

מבטיחים לשלוח לכם רק את התוכן המעניין, הרלוונטי והחשוב ביותר! :)

עוד כתבות שיכולות לעזור לכן/ם בשיווק העסק >>

בואו לקורס השיווק הדיגיטלי היחיד שמתחייב ללוות אתכם עד גיוס הלקוחות!

וגם אחרי הגיוס, נעזור לכם לוודא הצלחה ותוצאות בקמפיינים והשיווק שתעשו להם :) כל הידע, כל הכלים שתצטרכו כדי לשווק ברמת המקצועית ביותר.

אחראי על חלק הקמפיינים השיווקיים הכי ויראליים ומדוברים בתולדות הפרסום בישראל.
בשנים האחרונות הקים סטארטאפ לייצור משאבת חלב חדשנית בשם "
אנבלה-טק", שזכתה להצלחה מרשימה ואף הופיעה בתוכנית "הכרישים", שם הם קיבלו השקעה – ולאחר תקופה קיבלו הצעה למכור את הסטארטאפ – ב־ 20 מיליון דולר… וסירבו.

כיום, אגב, הסטארטאפ מוערך בשווי של כ־30 מיליון דולר. בשנים האחרונות סניה הרצה גם במוסדות אקדמיים מובילים על שיווק ויזמות. הוא מאמין בחשיבות של חינוך ליזמות עסקית, וחברתית וכמובן ידע רחב בשיווק.

הקימה עמודים עם קהלים של מאות אלפי עוקבים, ניהלה קבוצות ענקיות ועבדה עם מיטב הקמפיינרים בארץ.
מישל בעלת מוניטין בשדרת הפרסום בישראל –בקופירייטינג מוכוון מכירות (בשיטת R.O.M) שיווק דיירקט רספונס, סטוריטלינג, חשיפה אורגנית, ניהול קמפיינים ממומנים ששוברים מחירי לידים, עיצוב גרפי ועוד.
בשנים האחרונות פיתחה מישל שיטת למידה וליווי ייחודית
בהתאם למטודולוגיית השיווק R.OM אשר סייעה לרבים ללמוד וליישם את שיטות השיווק המוצלחות שלה
ולהתחיל להתפרנס באופן יציב ורווחי משיווק דיגיטלי.